Vltavín - SimRacing - Team ( Metrik )

   




Team 
   

Vltavín - GT/NGT - team

   Přestavujeme Vám tým závodníků série - GT a NGT

   Všichni příznivci volantu jistě znají nepřekonatelný simulátor GTR a následně GTR2. A právě toto zaujalo tvůrce rFactoru a následně zhotovení módu GT. Velice podařený a zatím bezkonkurenčně nejobsazenější mód, který se na konzoli rFactor hraje.
   Ti, kdo se chtějí svézt ve vozech typu corvette, viper, saleen, aston martin, porsche, seat, ferrari 360,550,575, gillet, lamborghini, alfa romeo, lister, nissan, tvr, maserati mc12, bmw m3 a v jiných dalších značkách, ať již v silnější verzi GT, nebo výkonově slabší verzi NGT, má možnost s námi si zazávodit právě teď.

  |  piloti  |  galerie  |  výsledky sezóny  |  fórum  |  historie  |  recenze  |  
 
   

Recenze na vozy třídy GT



   

TESTOVÁNÍ JEDNOTLIVÝCH VOZŮ TŘÍDY GT



  Náš testovací tým si pronajal na víkend španělský okruh a všechna auta třídy GT, najezdili jsme víc jak 700 kol, spálili cisternu benzínu a o gumách ani nemluvíme. Takže se nezlobte, že jsme narušili program ostatních sérií a divizí.
  Testovali jsme na okruhu v Barceloně 2007, tedy s nově vzniklou šikanou, která prověřila vozy hlavně po technické stránce a stabilitě v serpentýnách. Jsou zde i rovinky, táhlé zatáčky, ale i vracečky s prudkým bržděním, tedy všechno, co k testování potřebujeme. Vesměs jsme stavěli na Maximusových setech s malými úpravami světlé výšky, přítlaku, převodovky a odklonu kol. Neladili jsme nijak zvlášť odpružení, proto jsou pneumatiky nestejnoměrně sjeté. K testování nás dohnal fakt zákazu startu Beasta v dalších závodech pro jeho nadřazenost - čtěte dále.
  Soustředili jsme se na chování vozu se 30 litrama v nádrži, ovladatelnost - výjezdy a nájezdy do zatáček, brzdy, výkon a výdrž pneumatik a celkový pocit jízdy. Dosažené konečné časy jsou potom dole na obrázku pro porovnání.
  Nebudeme zde rozebírat vlastní výkony testovacího jezdce Metrika, ale berme to jako takový zlatý střed startovního pole, takže můžete porovnávat s vlastními časy. Navíc jsme neměli na výběr, byl to jediný jezdec "zadarmo".
 

BEAST - bestie, jak má být


  Samo o sobě tento vůz nemá přemožitele z jednoho důvodu: je to jediná čtyřkolka v sérii GT, a to jí dává šance na brutální zacházení na trati i mimo ni. Není problém udržet vůz v plné rychlosti jednou stranou vozidla na trati a druhou na trávě, když zdrovna na výjezdu ze zatáčky pochybíte. Tento vůz disponuje nejvyšším výkonem ve třídě. Je nejlépe ovladatelné, nejrychlejší na topspeed a odpouští chyby, neboť záběr na přední nápravu Vás nikdy nenechá ve štychu při chybě jezdce. Při startu po zhasnutí světel nechá všechny soupeře daleko za sebou, náhon 4x4 se zde projeví božskou akcelerací, kterou nemá ani jeden z ostatních vozů. Zdálo by se, že tento vůz nemá chybu, ale není to tak. Je to žrout pneumatik. Na obrázku vidíte, co udělá právě spotřebovaných 30litrů v nádrži s měkou směsí. Je to dané větší váhou vozu, než u ostatních vozů, navíc přední náhon zde hraje na spotřebu vzorku pneumatik také svojí roli. Navíc je děsně nedotáčivý. Testovali jsme s přítlakem 5/1(vepředu/vzadu) s rozložením výkonu 20/80%(přední náprava/zadní náprava). Zdálo by se, že vůz musí být přetáčivý obzvlášť, když jeho motor je uložen vzadu. Není přetáčivý, na vjezdech do zatáček je nedotáčivý. Na výjezdech je to o něco lepší, ale nelze drtit plyn, celkově vůz vynáší, takže zase opatrně. Namítnete, proč nedat na zadní nápravu více výkonu oproti přední, třeba až na 5/95%, aby to lehce driftovalo, jenže to pak postrádá smysl čtyřkolky a bude ztrácet výhodu startů, akcelerace celkově a ovladatelnosti v táhlých zatáčkách jakbysmet. Optimum pro čtyřkolky je 30/70% výkonu, zde jsme přidali na zadek více koníků, získali jsme tak lepší čas na kolo.

HODNOCENÍ: 9/10 (10-nejlepší)

  klady:
-Akcelerace - bezkonkurenční, nechává soupeře stát s otevřenou pusou hlavně na startu.
-Topspeed - není rychlejšího soupeře, než Beast, v Barcelóně jsme naměřili na cílovce 303km/h před brzdným bodem.
-Ovladatelnost - odpouští chyby, setup zvládnete po pár kolech, pak jen pilujete jízdní stopu. Na vjezdu do zatáčky počítat s nedotáčivostí, na výjezdu pak klidně plnej kotel. Tento vůz vám nikdy tzv. neustřelí, naopak je problém ho dostat do driftu i při přítlaku 5/1.

  zápory:
-Brzdy - pro svojí větší hmotnost musíte brzdit o 50-100 metrů, aby jste rozjeté monstrum ubrzdili, kdo s tím nepočítá, brázdí vlny kačírku.
-Pneumatiky - je zde podepsaná větší hmotnost vozu a přední náhon, takže do závodu na soft směs zapomeňte, alespoň na předku.
 

BMW-M3GTR - zkrocený mustang


  Nejprve začneme přítlakem. Zkoušeli jsme 5/5, ale zdak se zdál neposedný hlavně na výjezdech, naopak na vjezdu do zatáček krásně driftoval, takže tady je to na každém z nás, jak si to nastaví, my jsme zůstali u přítlaku 5/8, stabilita byla zaručena a rozdíl v topspeed minimální. Tento vůz je naprosto čitelný a zžije se s ním opravdu každý. Jede přesně tam, Kam ho zatočíte; chcete víc zatočit, přidáte plynu; cítíte , že vás odstředivá síla táhne ze zatáčky, uberete plynu. Ojedinělý vůz, který je perfektně vyvážen. Nemusíte se bát smyku z výjezdu, tento vůz je jako dělaný na drift, takže ho můžete poslat bokem do zatáčky, aniž byste se báli přetočení. Jízda přes obrubáky stabilní, oproti jiným. Brzdy jsou velmi spolehlivé, museli jsme snížit až na 90% účinnosti, abychom docílili optimální brzdné síly. Pneumatiky a výdrž je velmi kladná, viz obr. po 30 vyjetých litrech (cca 10kol). Co se týče hodnocení, zdá se být nespravedlivé oproti výčtu výhod, ale jsme tu pro to, abychom hodnotili všechna auta stejně objektivně a tak čtěte zápory.

HODNOCENÍ: 7/10 (10-nejlepší)

  klady:
-Akcelerace - průměrná, hlavně stabilní, zadek netancuje.
-Topspeed - lepší průměr, naměřili jsme na cílovce 286km/h před brzdným bodem.
-Ovladatelnost - jedna z nejlepších vlastností tohoto vozu, zařazuje se hned za porsche_BT. Jede tam, kam chcete vy.
-Brzdy - brzdí přesně, jak potřebujete.
-Pneumatiky - vydrží i driftování a hrubé zacházení.

  zápory:
-Třída - tento vůz má svojí vlastní divizi a zde bude jen ztěží dosahovat na titul, ale to je náš vlastní názor.
-Výkon a celkově - tento vůz je tak čitelný, že už se vlastně nemáte co učit, proto nás i přes Psenův nesouhlas nijak nezaujal. Nevím, jak to nazvat správně, ale najeli jsme s ním víc kol i na jiných tratích, než s jinými vozy, abysme našli rezervy ve výkonu a rychlosti; nenašli jsme je.
 

CHRYSLER VIPER - zákeřná zmije


  Jestli si myslíte, že jste dobrej řidič, tak jděte do Vipera, jestli ne, tak ho z vás Viper udělá. Chce to lehkou nohu na plynu na výjezdech. Viper je mrcha vlnivá, vlní se na výjezdech a o dobržďování jakbysmet, bodejť by ne, když je to zmije. Viper neodpouští hrubé chyby, najedete na obrubník pod plynem a jdete do hodin. Přeženete-li nájezdovou rychlost do zatáčky, musíte ubrat a to jsou drahocené desetiny. Na výjezdech jen stěží dokážete udržet auto v driftu a jezdit bokem, no to viper moc nemá rád. Viper je ideální vůz na tratě typu LeMans, kde mnu svědčí rovinky. Klikatá trať je o dobrém řidičském umění. Nepodařilo se nám zajet v Barceloně shodné časy během deseti kol, vždy se stala chybička na nájezdu nebo výjezdu. Zkoušeli jsme přítlak 5/5 i 5/8, ale radši pořádnej přítlak vzadu, než hodiny na výjezdu. Brzdy jsou skvělé, na 95% jsou tak akorát. Bohužel se auto jeví celkově moc těžce, jak na brzdách, tak na akceleraci a přitom má tak obrovský krouťák. O pneumatikách nemluvě, asi špatnej setup, no podívejte se na obrázek, jak to opět vypadalo po vyjetejch 30 litrech. Víc vám o něm nepovíme, je to záhada, ovládnout toto vozidlo bez chybiček, a to je výzva. I pro vás.

HODNOCENÍ: 7/10 (10-nejlepší)

  klady:
-Akcelerace - průměrná, tancuje a proto to chce lehkou nohu.
-Topspeed - lepší průměr, naměřili jsme na cílovce 286km/h před brzdným bodem.
-Zábava - kdo s tím umí, je to zábava, kdo ne, ať ho nechá v garáži.
-Zvuk - ojedinělý, moc se líbí.

  zápory:
-Ovladatelnost - těžká na odhad nájezdu a výjezdu zatáček, neodpouští chyby jezdce, jízda mimo trať je na zvládnutí vozu obtížná.
-Pneumatiky - nejsou až tak trvanlivé v závodě.
 

PORSCHE BT - beránek


  Jak řekl Mirzza, je to beránek, kam ho pošlete, tam taky jede, žádná záludnost na výjezdech ze zatáček. I když je to auto s motorem vzadu, nemusíte se bát hodin. Na vjezdech opatrně, s malým přítlakem vás motor vzadu může poslat do hodin. Na výjezdech můžete drtit plyn, co to jen jde. Drží přesně jízdní stopu a ani ho moc nemusíte študovat, abyste zajeli dobrý čas na kolo. Ideál pro začátečníky, kteří nejsou až tak schopní ovládnout plynový pedál na výjezdech. Testovali jsme s přítlakem 5/8, ale i 3/1, nakonec jsme zvolili střed 5/3, na který jsme zajeli nejlepší čas. Zdá se to být ideální vůz, ale má dvě velké nevýhody. Nestačí výkonem soupeřům, má o pár koníků míň, než ostatní a to je setsakramentsky znát. Topspeed nejhorší ze všech vozů v testu, přitom je nejlehčí. Druhou špatností jsou brzdy. Kde nechal pan porsche své pověstné brzdy? Na to, že je to jeden z nejlehčích vozů, brzdí mizerně. Brzdy jsme měli na 100% účinnosti a jen stěží jsme zablokovali kola. S pneumatikami je to v normálu, obrázek potvrzuje, stačí doladit pružení. Vůz je doma hlavně na klikatějších okruzích vzhledem ke své ovladatelnosti, ale na rovinkách dostane na prdel od každého.

HODNOCENÍ: 6/10 (10-nejlepší)

  klady:
-Akcelerace - velmi průměrná, ale hlavně stabilní na zadní nápravě.
-Ovladatelnost - nejlepší ovladatelnost ze všech testovaných vozů. Jede přesně tam, kam chcete vy. Jízda po obrubáku mu nijak neškodí.
-Pneumatiky - vydrží celkem obstojně.

  zápory:
-Brzdy - špatné, na lehké auto skoro až mizerné.
-Topspeed - horší průměr, naměřili jsme na cílovce 281km/h před brzdným bodem. V LeMans by neuspěl.
-Třída - i zde se musíme zmínit, že tento vůz má svojí vlastní divizi a zde s tímto výkonem nedosáhne na titul.
-Výkon a celkově - vůz je slabý a líný, kdyby dostal pod kapotu o 80 - 100 koní víc, určitě by konkuroval, ale to by bylo na úkor ovladatelnosti, tak si vyberte.
 

FERRARI F550/F575 - nezkrocený hřebec


  Testovali jsme obě farrari součastně a rpzeznali jen minimální rozdíly, skoro až žádné. F550 se zdála být divočejší, F575 se stejným setupem trochu klidnější a rychlejší v serpentýnách, každopádně zde zhodnotíme oba vozy součastně. S přítlakem 5/8 jsme dosahovali u F575 vyvovnanější výkony na kolo, F550 se nepatrně jevila rychlejší na rovinkách. Rozhodně jízda s Ferrari je zážitek a kolo od kola jsme se zlepšovali. Je to o pocitu zvládnout vůz, respektive jeho zadní nápravu. Stále na půl, až třičtvrtě plynu v zatáčkách, jinak následují hodiny. Lehkou nedotáčivost vozu jsme korigovali driftem a taky opotřebení zadních gum tomu napovídá (viz.obr). O brzdách jen to nejlepší, 90% účinnosti je tak optimum, hlavně pozor na zablokování zadní nápravy při špatném vyvážení. Topspeed jeden z nejlepších - 288km/h. Ferrari hlavně svědčí rovinaté okruhy, serpentýny a vracečky jsou na zvládnutí obtížné, nikoli však nemožné. Ovladatelnost hodnotíme jako jednu z nejlepších, ale Ferrari neodpouští chyby jezdce, tak jako viper. Pokud ho zvládnete, máte šanci na titul.

HODNOCENÍ: 8/10 (10-nejlepší)

  klady:
-Akcelerace - velmi dobrá, ale chce lehkou nohu na startu i výjezdech zatáček.
-Ovladatelnost - hodně dobrá, vyvážení vozu celkově neutrální, takže ani přetáčivé, ani nedotáčivé.
-Topspeed - hodně dobrý, naměřili jsme na cílovce 288km/h před brzdným bodem.
-Pneumatiky - vydrží celkem obstojně.
-Zábava - garantujeme, že se nebudete nudit ani v jednom kole v závodě.
-Zvuk - příznačný pro ferrari, moc se nám líbí.

  zápory:
-Nenašli jsme konkrétní zápornou vlastnost. Snad jen hodně nezvladatelnej zadek při akceleracích a výjezdech ze zatáček, ale s čistou hlavou bez emocí si s tím zkušený jezdec poradí.
 

CHEVROLET - smrtící rakev


  Testovali jsme na trati součastně oba vozy s motorem chevrolet, tedy samotnou corvetu a marcose. Co tedy o corvetě napsat. Ten, kdo neprošel peklem, zvané viper nebo ferrari, ani si do corvety nesedejte. Jedna z nejobtížnějších vlastností je ovladatelnost vozu, ustát ho v každém výjezdu, dostat ho na nájezdu do zatáčky do té správné stopy a přitom nechybovat. Správný nájezd do zatáčky chce dopředu promyslet. Vůz je lehce nedotáčivý a tak si říká o to, abyste ho poslali lehce zadkem napřed. Po zhoupnutí se zakousne do asfaltu a na výjezdu musíte zase korigovat plyn, jinak hrozí přetočení, hrabe mrcha i na trojku, jen co lehce pootočíte volantem, jdete do hodin. Bohužel následek driftování vidíte na gumách. Pokud jen lehce přetočíte, následek je katastrofální a závod pro vás končí, auto se totiž nedá dostat ze smyku, pokud to neumíte, jako náš testovací pilot. Jeden z mála strojů, který jsme odepsali jako totálku byl právě chevrolet corvette. Testovali jsme nastavení 5/5 i 5/8 přítlaku s 90% účinností brzd. Nedokázali jsme najít tu správnou notu a zžít se s vozem. Maximálka nás taky nijak neohromila ani na ten nižší přítlak. Nejspíš je to důsledek opatrného výjezdu na cílovku. Ještě jednu vlastnost musíme podotknout, a tím je zvuk. Jeho originální vlastnost je dunivé mručení před kterým si každý sedne na zadek.

HODNOCENÍ: 6/10 (10-nejlepší)

  klady:
-Akcelerace - velmi dobrá, velmi lehkou nohu.
-Zvuk - originální, bručivý, prostě jedinečný.
-Brzdy - velice dobré a spolehlivé.

  zápory:
-Ovladatelnost - pokud to neumíte, neberte tento vůz, ovladatelnost je víc než náročná.
-Pneumatiky - moc nevydrží hrubé driftování.
-Topspeed - 284km/h není nic moc i na přítlak 5/5.
-Zvuk motoru - zvuk je hluboký a jedinečný, to se musí nechat, ale v tom je ten problém, když jedete v chumlu ječivých ferrari a lamborghini, nesluyšíte vlastní motor, takže ten, kdo se řídí sluchem při řazení, bude mít problém správného momentu přeřazení.
 

MARCOS - cosi jako corveta


  Rozdíl mezi marcosem a corvetou je minimální. Jízdní vlastnosti jsou si velice podobné, jen s malým rozdílem, že marcos lépe drží na výjezdu, ale zase velmi opatrně na plynu, protože lehce ustřelí. Má lepší topspeed než corveta a gumy vydrží více. Pokud budete volit mezi corvetou a marcosem, volte corvetu, z kokpitu marcose není totiž vůbec vidět ven.

HODNOCENÍ: 6/10 (10-nejlepší)

  klady:
-Akcelerace - dobrá, velmi lehkou nohu.
-Zvuk - originální, bručivý, prostě jedinečný.
-Brzdy - velice dobré a spolehlivé.
-Pneumatiky - průměr, možná s lepším nastavením budou lepší.
-Topspeed - slušný, 287km/h na přítlak 5/8.

  zápory:
-Ovladatelnost - podobná corvetě, ovladatelnost je víc než náročná.
-Zvuk motoru - zvuk je hluboký a jedinečný, to se musí nechat, ale v tom je ten problém, když jedete v chumlu ječivých ferrari a lamborghini, nesluyšíte vlastní motor, takže ten, kdo se řídí sluchem při řazení, bude mít problém správného momentu přeřazení.
 

LISTER - poslušný pes


  Před testováním jsme rovnou zavrhli vozy, které nám nic neříkají. Bohužel k nim patřil i tento vůz s motorem jaguar. O to víc nás překvapil svým chováním a jízdními vlastnostmi. Tento vůz by se dal přirovnat k jízním vlastnostem mezi BMW a Porsche. Proto jsme ho přirovnali k poslušnému psíkovi. Vůz je velice nenáročný jak na vjezdy, tak na výjezdy zatáček. Plní přesně povely, které mu dáte. Nechová se nijak zrádně, lehce se s ním jezdí, nemusíte se nijak zvlášť obávat neočekávaných situací na trati. S přítlakem 5/5, který jsme také nechali jako konečný se zdál být akorát, jsme dosáhli pěkný topspeed 288km/h a s účinností brzd na 95% to byl požitek jízdy. Velice slušně brzdí, snad nejlépe ze zatím testovaných vozů. Snad jen více výkonu by se zde sneslo a byl by to neporazitelný soupeř. Tak jsme si mysleli, že máme jasno s výběrem auta na další účinkování ve třídě GT, ale teď váháme. Gumy vydrží v průměru to, co ostatní vozy a zvuk je zajímavě šelestivý.

HODNOCENÍ: 7/10 (10-nejlepší)

  klady:
-Ovladatelnost - velice dobrá, vůz je čitelný, v krizových situacích dobře zvladatelný. Neutrální chování.
-Akcelerace - dobrá, s opatrností vám to ani neproklouzne.
-Brzdy - velice dobré a spolehlivé, natahovali jsme o něco déle brzdný bod.
-Pneumatiky - průměr, možná s lepším nastavením budou lepší.
-Topspeed - slušný, 288km/h na přítlak 5/5.

  zápory:
-Výkon - více výkonu by neškodilo.
-Škubání volantem - nemá to rád, ve vlásenkách se může dostat do hodin.
 

ASTON MARTIN - otevřená kniha


  Jedna z dobrých vlastností tohoto vozu je ovladatelnost. Vůz po pár kolech byl dost čitelný jako dobrá kniha, nijak zákeřný. Vlídnost na vjedzech i výjezdech zatáček se dá označit za jednu z nejlepších testovaných vozech. Na vjezdu pocítíte lehkou nedotáčivost, ale to se lehce poddá přidáním plynu a lehkým a táhlým driftem se krásně projede celá zatáčka. Na výjezdu klidně můžete přidat, aniž byste měli kola ve přímém směru. A pokud budete mít pocit, že lehce na výjezdu nemáte kontrolu nad zadní nápravou, ať již z důvodu přetočení, nebo nedotočení, tak stačí korigovat volantem, nebo plynovým pedálem. Zkoušeli jsme přítlaky větší i menší, nechali jsme nakonec 5/6 s 95% účinností brzd. Brzdy jsou jedny z nejlepších v této třídě. Nastavení vozu je pro fajnšmekry, pocítíte jakoukoli minimální změnu hned od začátku, ladili jsme odklony kol a rozdíl byl znatelný, což se u jiných vozů říct nedá. Naprosto bombastická je ovladatelnost na startu, chce to pár vyzkoušení a nemusíte používat omezovač, když proklouznete, protože tady se to nestane, stačí na třičtvrtě plynu na stupeň 1 a go. Jakmile se chytne jednička, pak to máte v kapse a nikdo vás nechytí. Hodnocení pneumatik a jejich výdrže kladná.

HODNOCENÍ: 8/10 (10-nejlepší)

  klady:
-Akcelerace - velmi, velmi dobrá, hlavně starty, jedna báseň.
-Ovladatelnost - hodně dobrá, vyvážení vozu celkově neutrální, takže ani přetáčivé, ani nedotáčivé.
-Topspeed - hodně dobrý, naměřili jsme na cílovce 287km/h před brzdným bodem s přítlakem 5/6.
-Pneumatiky - vydrží, stačí doladit pružení, není zde ani cítit opotřebení.
-Zábava - každým kolem se budete zlepšovat, tak jako my.

  zápory:
-Nenašli jsme u tohoto vozu žádnou konkrétní špatnou vlastnost, pouze lehkou nedotáčivost při rychlejší nájezdové rychlosti do zatáček. Návrat do stopy vás bude stát drahocené desetiny, ostatně jako s každým vozem.
 

LAMBORGHINI - rozzuřený býk


  Jedna z mála vlastností tohoto vozu je vyváženost, zvuk a kvalitní brzdy. Ale to je asi tak všechno, s čím jsme si poradili v našem testu. Tento vůz je jak rozzuřený býk,který se nedá zkrotit. Většinu kol jsme nezvládli ideální stopu. Zadek vozu připadal strašně lehký i na přítlak 5/8 jsme měli problém na výjezdech. Nedařilo se projet zatáčku lehkým driftem, tak jako to bylo u astona. Vůz je pro nás nezvladatelný a nevypočitatelný, každá chyba se projeví vyjetím z dráhy, přetočením nebo při špatném podřazení zablokováním kol. Ten, kdo si vybere tento vůz, musí vědět, do čeho jde a musí to zvládnout. Náš výsledný čas dole je víceméně dílem náhody, než nějakým průměrem na všechna testovaná kola. Tento vůz neodpouští žádnou chybu, stačí špatný nájezd, o výjezdu ani nemluvě, vaše pravá noha si neodpočine, protože zašlápnout plyn jako u již zmiňovaného astona prostě nelze. Zajímavostí je, že jsme dosahovali lepších výsledků, když jsme dali větší odklon kol vzadu oproti předku, nechovalo se to tak divoce na výjezdech, ale zase jsme strádali při brždění a nedotáčivostí na nájezdech do zatáček.

HODNOCENÍ: 7/10 (10-nejlepší)

  klady:
-Pneumatiky - podle testu dobré, otázka je, jestli jsme je příliš nešetřily stálými výjezdy mimo trať.
-Brzdy - velice slušné na 95% účinnosti optimum.
-Celková vyváženost - pokud umíte s plynem dobře zacházet, pak je to fajn, při brždění jsme neměli ani my problém.
-Váha - vůz se zdá velice lehký, a v serpentýnách oproti astonu je pružnější.

  zápory:
-Ovladatelnost - je víc než náročná na správné zacházení s plynem.
-Akcelerace - velmi nestabilní, hlavně na startu, tancuje i na trojku.
-Topspeed - 284km/h není nic moc i na přítlak 5/5.
-Pocit z jízdy - furt ve střehu, jinak kaput.
 

MASERATI - líný medvěd


  Vůz je naprosto ovadatelný a čitelný. Akcelerace dobrá, ale mohla by být lepší, sedí jak přibitý. Rozjezd není nijak neposedný, dá se s ním dělat psí kusy. Výjezdy zatáček naprosto kontrolovatelné mírným driftem, zde bysme přirovnali jízdu na výjezdech astonu. Ovšem na nájezdu je to horší, nechce se mu totiž vůbec zatáčet, proto jsme ho nazvali líným medvědem. Přítlak 5/8 je nesmysl, to ho nepřimějete k zatočení už vůbec. Testovali jsme přítlak 5/1, pak jsme nechali 5/3 jako finální pro náš test. Ale stejně jsme se potýkali s nedotáčivostí vozu na vjezdech do zatáček. Tento vůz prostě nechce zatočit, chce jezdit rovně a to rychle. Topspeed při 5/1 byl až na 290km/h, při přítlaku 5/3 na 288km/h, takže velmi slušné, ale nijak ohromující, tohle ferrari udělá i na přítlaku 5/8. Serpentýny a rychlá změna směru zatočení mu dělá problémy. Nechceme odrazovat od volby tohoto vozu, ale není to náš vkus. Volit budou ti piloti, kteří hledají stabilitu po celou dobu trvání závodu. Vůz vás totiž nijak nepřekvapí ani ve vyhrocených situacích, kde musíte uhýbat, nebo náhle brzdit. S brzdama je to na průměru, s úhybnými manévry je to těžší, nejspíš nezatočíte včas a budete viníkem kolize takzvaně zezadu.

HODNOCENÍ: 7/10 (10-nejlepší)

  klady:
-Ovladatelnost - velice dobrá, vůz je čitelný, v krizových situacích se ale budete jen těžko vyhýbat mimo zadek soupeře. Neutrální chování.
-Akcelerace - dobrá, s opatrností vám to ani neproklouzne.
-Brzdy - velice dobré, ale pozor na správné vyvážení.
-Pneumatiky - průměr, možná s lepším nastavením budou lepší.
-Topspeed - slušný, 288km/h na přítlak 5/3.

  zápory:
-Zatáčení - nechce se mu zatáčet, je to línej medvěd.
-Zábava - moc s ním není, víte co má za chyby a s tím nijak i při sebelepším nastavení asi nehnete.
-Podřazování - při brždění do zatáček se rychlé podřazování projevovalo zablokováním odlehčeného zadku, chce to lepší vyvážení hmotnosti i brzdového účinku.
 

SALEEN - mrcha nepoddajná


  Tento vůz jsme si nechali jako bonbónek nakonec. Disponuje hned po Beastu a viperu ( samozřejmě i ferrari) obrovským výkonem a krouťákem a to je dost problém, udržet na zadní nápravě takovou sílu. Je to nevypočitatelný vůz v každé zatáčce. Můžete tu samou zatáčku projet tisíckrát, a pokaždé se vůz zachová jinak. Zvládnout toto vozidlo je pro řidiče hodně obtížné. Testovali jsme přítlak 5/8, pak jsme zůstali u 5/6, zdál se být optimální pro topspeed, které dělalo 287km/h. Celkově se vůz chová vyváženě, ani nedotáčivě, ani přetáčivě. Jenže toto je hlavně o citlivosti na plynový pedál. Tam bysme srovnali jednoznačně jeho vlastnost - divokost s lambem. Na vjezdu lehká nedotáčivost lze korigovat plynem, na výjezdu to samé. Jenže projedete tu samou zatáčku stejně, jako v minulém kole a vůz si zrovna udělá hodiny. Toto je práce pro piloty s přesnou hodinářskou prací volantu a plynu. Brzdy jsou hodnoceny kladně, s řazením není problém, jako u maserati. S výdrží pneu je to horší, ale ještě v průměru. Ovladatelnost jako taková je lepší, než u lamba a corvety, obtížnější než u astona. Nedokážeme si představit udržet soupeře třeba 3 kola za zadkem, zákonitě by musela přijít chyba.

HODNOCENÍ: 7/10 (10-nejlepší)

  klady:
-Volba - jestli stojíte před volbou výběru auta saleena nebo lamborghini, tak to vám opravdu neporadíme, patřej do jednoho pytle.
-Akcelerace - velmi dobrá, ale opatrně, hrabe jako ďas.
-Brzdy - průměr, není problém s blokováním zadní nápravy.
-Pneumatiky - průměr, možná s lepším nastavením budou lepší.
-Topspeed - slušný, 287km/h na přítlak 5/6.

  zápory:
-Ovladatelnost - velice obtížně se hledá ta správná souhra pilot & vůz.
-Pocit z jízdy - furt ve střehu, jinak kaput.
 

EPILOG

Jsme u konce testování a jednoznačně pro nás připadá v úvahu volby auta za zakazaného Beasta - Ferrari, nebo Aston Martin. Pokud jsme bývalím Bestařům alespoň trochu pomohli s volbou auta, jsme rádi. Ostatní si můžou porovnat svoje pocity a jestli jste jiného názoru, pak je to věc umění ovládat daný typ vozu, zžít se s ním. Každý vůz je jiný, originální a žádný není špatný. Jsou jen špatní řidiči, žejo Metriku ! Takže na konečné dosažené časy moc nehleďte.

   report by Metrik
 






designed & programmed by © 2006  Metrik  pro Vltavín-SimRacing-team ®      SuperLink   TOPlist